poniedziałek, 13 kwietnia 2020

#bliżejnatury - wyzwanie specjalnie dla ciebie


Zainspirowana wieloma wyzwaniami znalezionymi przez ostatni czas w internecie, wymyśliłam własne wyzwanie dla mnie i dla was. Będzie ono zgodne z moimi przekonaniami, a także - myślę, że waszymi. W pierwszej edycji chciałabym się skupić na docenianiu tego, co już posiadamy, ale też tworzeniu przestrzeni do życia, która będzie przyjemna i która będzie sprawiała nam radość oraz w której będziemy wypoczywać. Chciałabym też, byście - tak jak i ja - zbliżyli się dzięki temu do natury oraz lepiej poznali samych siebie. #bliżejnatury to wyzwanie ode mnie dla was, stworzone z miłością do natury.


#bliżejnatury - wyzwanie od Koci Punkt Widzenia

Dlaczego warto wziąć udział w wyzwaniu? 

Myślę, że każdy z nas z czasem zgubił cząstkę siebie na rzecz, pracy, przyjaciół, wymagań, ale też i oczekiwań innych ludzi. Gdzieś na naszej drodze straciliśmy z oczu swój cel oraz swoje dobro. To bardzo źle, że zapominamy o siebie, w trosce o innych. Musimy zadbać o nas samych - nasze samopoczucie, zdrowie, naszą przestrzeń, sen, odpoczynek, miejsce pracy. Jeśli my sami w swoim życiu nie potrafimy się odnaleźć i nie czujemy się szczęśliwi - nie będziemy też potrafili naprawdę pomóc innym. Pora na zmiany.

Jak wygląda wyzwanie?

Przygotowałam dla was 17 zadań do wykonania w 30 dni (od 13 kwietnia do 12 maja). Zadania starałam się układać proste i stosunkowo szybkie do wykonania, ponieważ doskonale wiem, że czasem praca nie pozwala nam na więcej. Nie ma zadania na każdy dzień, z góry przypisanego. Możecie je wykonywać w dowolnej kolejności, w dowolny sposób (poniżej jednak znajdą się moje wyjaśnienia oraz porady, które - mam nadzieję - pomogą wam). 

W zadaniu może wziąć udział każdy. Pomyślałam, że fajnie byłoby dzielić się naszymi zmaganiami na instagramie. Pamiętajcie tylko o oznaczaniu mnie @kocipunktwidzenia oraz użyciu #kocipunktwidzenia #bliżejnatury, dzięki temu szybko znajdę wasze relacje czy też zdjęcia. 

Zadania #bliżejnatury

Nie wszystkie zadania skupiają się stricte na naturze. Ogólnie zamysłem wyzwania jest skupienie się na sobie, naturze oraz docenieniu rzeczy, które mamy. Przy okazji staniemy się trochę bardziej eko i trochę szczęśliwsi!


Powyższą grafię możecie śmiało drukować!

#bliżejnatury - wyzwanie, opis zadań

1. Przejrzyj swoje buty - mam na myśli zrobienie przeglądu całkowitego. Sprawdź, czy masz buty na każdą porę roku (jeśli tak, nie będzie musiała nic kupować!). Przy okazji sprawdź, w których butach lubisz chodzić, a w których nie (te drugie oddaj komuś, albo zrób z nich jakiś inny pożytek). Przy okazji rób listę zakupów, jeśli faktycznie okaże się, że czegoś potrzebujesz.

Dzięki zrobieniu listy zakupów w trakcie porządkowania, będziesz doskonale wiedzieć, co naprawdę! potrzebujesz i będziesz dokonywać racjonalnych zakupów.
2. Zrób przegląd bielizny - taki sam zamysł, jak w zadaniu pierwszym. Tym razem także sprawdź, w której bieliźnie czujesz się dobrze. Może warto już wyrzucić te gacie z dziurą na tyłku? Zrób coś dla siebie i zadbaj o to, by mieć piękną i wygodną bieliznę, której noszenie sprawi ci przyjemność. Przy okazji pamiętaj o robieniu listy zakupów.

3. Zrób przegląd kosmetyków - sprawdź terminy ważności. Zrób sobie miejsce na kosmetyki, które trzeba zużyć jak najszybciej. Przy okazji sprawdź, ile masz zapasów. Co tak naprawdę używasz? Jeśli czegoś nie potrzebujesz, może czas się tego pozbyć?

4. Porządek na biurku - warto stworzyć swoje miejsce pracy tak, by było przyjemne dla oka oraz by sam bałagan nie męczył. Stwórz takie miejsce pracy, byś siadała tam z przyjemnością.

5. Stwórz odpowiednią przestrzeń do spania - taką, w której naprawdę wypoczniesz. Nie zabieraj komputera do łóżka. Zadbaj o przyjemny zapach (może świeczka?). Spraw, by łóżko kojarzyło ci się z odpoczynkiem po długim, męczącym dniu.

6. Stwórz własny kąt do wypoczynku - może to być parapet (u mnie ostatnio króluje), fotel, kawałek podłogi. Ma tam być przyjemnie. Zamieś tam książkę, którą czytasz. Może zdjęcia? Kocyk? Roślinki?

7. Przynieś nową roślinę do domu - zadbaj o powietrze w twoich czterech ścianach. Może to być dowolna. Ja mam aktualnie: kaktusa, sukulent, paproć, dracenę, jakąś palemkę oraz fikusa.

8. Zadbaj o swoje rośliny - te, które już masz. Przesadź je do nowej ziemi. Przytnij martwe pędy. Pozbieraj suche listki. Spryskaj wodą lub umyj liście. Daj im trochę miłości za to, co dla ciebie robią.

9. Stwórz w lodówce miejsce na produkty do spożycia w pierwszej kolejności - u mnie jest to górna półka, ale może to być miska, czy koszyk. Umieszczaj tam produkty, których data ważności kończy się najszybciej lub warzywa, które były kupione najdawniej. Dzięki temu nie odkryjesz nagle zepsutego sera czy zgniłego pomidora. Nie będziesz też wyrzucać jedzenia.

10. Na zakupy idź ze swoją torbą - a jeśli masz w domu jakieś foliówki, maltretuj je tak długo, aż nic z nich nie zostanie. Nie bierz nowej na każdych zakupach.

11. Zamiast wyrzucać, znajdź inne zastosowanie - ja tak robiłam z kosmetykami - nietrafiony krem do twarzy? Zużyłam do ciała. Ty możesz zrobić tak ze wszystkim, ogranicza cię tylko wyobraźnia.

12. Jeden dzień w tygodniu zrezygnuj z jedzenia "chemii" - mam tu na myśli fast food'y, gotowe jedzenie ze sklepu, zupy, sosy w proszku itp. Wszystko, co ma zbyt dużo dodatków, które tak naprawdę są szkodliwe dla naszego zdrowia.

13. Ogranicz jeden rodzaj śmieci w twoim domu - mogą być to ręczniki papierowe (zamienione na wielorazową ściereczkę do prania), może to być ta folia, w którą pakowane są warzywa (w miarę możliwości kupuj bez).

14. Wyeliminuj z twojej diety jeden szkodliwy produkt - np. kostki rosołowe, tanie parówki z kiepskim składem, hamburgery z McDonald's. Cokolwiek, co tak naprawdę nie wnosi nic dobrego do twojego organizmu.

15. Wypróbuj jeden zdrowy przepis - najlepiej taki, na jaki normalnie być się nie skusiła. Ale możesz też wybrać coś, co lubisz gotować i sprawić, by było zdrowsze.

16. Wprowadź jeden zdrowy nawyk - poranna joga, picie wody, joga przed snem, brak telefonu w łóżku, jedzenie codziennie jednego owocu, rezygnacja ze słodyczy... wybierz, co chcesz!

17. Bądź tu i teraz przez kilka minut - nie przejmuj się praniem, gotowaniem, nie przejmuj się innymi. Bądź sama ze sobą. Usiądź spokojnie i nie myśl o niczym. Zrelaksuj się porządnie i dopiero wtedy wróć do obowiązków.



Mam nadzieję, że wyzwanie się wam podoba. Przy okazji, podczas jego trwania sama będę dzielić się na Instagramie swoimi postępami, więc możesz mnie zaobserwować. Dodatkowo będę wrzucać na bloga teksty, które mogą wam pomóc, zainspirować, zbliżyć do celu.



Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Klaudia Jaroszewska (@kocipunktwidzenia)


Jeśli zdecydujecie się na wzięcie udziału, umieśćcie proszę tę grafikę u siebie - by inni mogli także się dowiedzieć o wyzwaniu. Będzie mi bardzo miło, jeśli polecicie je znajomym i rodzinie. :)



Co o tym myślicie? Dajcie znać!

36 komentarzy:

  1. Świetne wyzwanie, przyznam że niewiele mam do zmian, od dawna tak robię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł na wyzwanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł! Musisz mi wybaczyć, ale nie wezmę w nim udziału, bo cała Twoją listę wykonuję regularnie. Za to mogę mogę wszystkim czytającym potwierdzić, że warto przejść przez te punkty. Lepsze życie gwarantowane.
    Lecę na Twój IG, żeby zostawić Ci trochę miłości.
    Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja gdy zaczęłam się interesować tematyką zero weste wprowadziłam pełno zmian w swoim życiu. O ile wciągnie mnie jakiś temat potrafi mnie całkowicie pochłanąć. Dlatego bardzo dużo punktów osobiście z tej listy mam już dawno za sobą.
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł z takimi wyzwaniami, ja już tak robię od dawna☺

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł, trzymam kciuki, żeby udało się zrealizować wszystkie wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł kochana :-) pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł tylko ja nie mam możliwości jego wykonać . Gdyż przez tego wirusa mieszkam u rodziców i mam tam kilka rzeczy na krzyż . A większość swoich rzeczy mam we Wrocławiu . Wiec garderoba musi poczekać .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi będzie, jeśli po powrocie do Wrocławia weźmiesz udział w wyzwaniu - nie ważne kiedy to będzie ;)

      Usuń
  9. Bardzo fajne wyzwanie! Dobrze by było, gdyby po wyzwaniu niektóre rzeczy zwyczajnie weszły w krew! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna sprawa! Podejmuję wyzwanie i... dorzucam kilka punktów do listy, bo większość z wymienionych mam już z głowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dużo tego, ale pomysł rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie mam czasu na takie zabawy ale uważam, że pomysł jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajne to wyzwanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super sprawa!
    Coś w sam raz dla mnie :)
    Co prawda moje rzeczy są rozrzucone po dwóch mieszkaniach (jedno w PL drugie w DE), ale będąc w DE na pewno ogarnę tu co nieco z listy :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Wszystkie Twoje słowa motywują mnie do dalszego działania. Jeśli blog Ci się spodobał, koniecznie zaobserwuj i bądź na bieżąco!

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia