POZNAJMY SIĘ!
Hej! Jestem Klaudia i zapraszam cię do mojego miejsca w sieci. Jeśli chcesz ułatwić sobie życie i odzyskać czas dla siebie - dobrze trafiłaś. Nauczę cię, jak sprawić, by żyło ci się łatwiej oraz jak zadbać o siebie (szczególnie gdy nie masz czasu ani pieniędzy). Pokażę ci także, jak oszczędzać pieniądze. Mam nadzieję, że miło spędzisz u mnie czas. Chciałabym być dla ciebie wsparciem. Prywatnie jestem żoną wspaniałego mężczyzny i mamą Małego Człowieka. Lubię się rozwijać i nie potrafię stać w miejscu. Mam minimalistyczną duszę, która ciągle każe mi pozbywać się nadmiaru. Lubię czytać i spędzać czas na świeżym powietrzu.
CO MOGĘ DLA CIEBIE ZROBIĆ!
Jestem coprywriterką z doświadczeniem w pisaniu tekstów na blogi, strony www, sklepy internetowe. Piszę także teksty we współpracy z markami (Poster Store, Bee.pl). Napisałam dwa ebooki, które możesz zakupić w moim sklepie. Jeśli chcesz się ze mną skontaktować - czekam na twoją wiadomość. Możesz być pewna, że odpiszę na e-mail.

JAK MOGĘ CI POMÓC?

  • 1
    NEWSLETTER
    Przeczytaj list od serca i treści, których nie ma nigdzie indziej.
    Czytaj więcej
  • 2
    SKLEP
    Odwiedź mój sklep i dowiedz się, co mam w ofercie.
    Czytaj więcej
  • 3
    WSPÓŁPRACA
    Napisz do mnie i razem ustalimy warunki współpracy.
    Czytaj więcej

ZACZNIJ CZYTAĆ TUTAJ

Najnowsze na blogu

Joga - początki. Czy warto ćwiczyć jogę? Korzyści płynące z jogi. Podstawy.


Joga łączy ciało i duszę. Joga to nie do końca sport. Joga o nie do końca wiara. Dla mnie to system działań i przekonań, które prowadzą do szczęścia i spokoju ducha. Joga jest dla każdego, kto chce odnaleźć spokój i szczęście. Nie jest tylko dla ludzi giętkich i wysportowanych. Jest dla każdego.


Główne zasady jogi


  • W jodze nie ma współzawodnictwa - jest to całkowicie indywidualny sport, w którym nie można porównywać siebie do innych, czy robić czegokolwiek na siłę. Należy być cierpliwym i myśleć o tym, że kiedyś dojdzie się do wymarzonego punktu, ale wiadomo: na to trzeba bardzo dużo czasu. To, że ktoś przychodzi pierwszy raz na zajęcia, czy chwali się czymś, nie znaczy, że ty na siłę także masz to robić. Tu nie ma lepszych i gorszych - każdy ma szansę, ale nie należy jej przyspieszać. 
  • Powoli wchodź w pozycje i wychodź z nich - nie wolno przyspieszać. Joga to spokojna aktywność, do której trzeba wiele cierpliwości. To nie bieganie, w którym liczy się szybkość. Jeśli masz mało czasu - zrób mniej ćwiczeń, ale poprawnie i spokojnie. Lepiej tak, niż zbyt wiele w zawrotnym tempie. Dzięki temu można uniknąć wszelkich urazów i kontuzji.
  • Stosuj jogiczne oddychanie w trakcie ćwiczeń - po to ono jest. Zostało one stworzone specjalnie na potrzeby jogi i jest do niej odpowiednio przystosowane. Przypominam: Wdech, pauza, dłuuuuugi wydech i pauza. Wszelkie asany są dostosowane do tego oddychania. 
  • Stawiaj sobie wyzwanie, ale nie rób nic na siłę - nie jesteś masochistą, więc nie zadawaj sobie bólu. Postanów sobie coś, ale daj sobie na to czas. Pamiętaj też, że to nie jest jak ze zwykłymi zadaniami: planuję, że zrobię kwiat lotosu 15 sierpnia. Jest 14 to na siłę przyspieszę i się nauczę. Nie da się tak. Jeśli widzisz, że dalej nie potrafisz, daj sobie jeszcze więcej czasu. 
  • Ćwicz delikatnie, płynnie wchodź w pozycje po kilka razy, zanim zostaniesz w niej na dłużej - wszystko po to, by przygotować ciało do głębokiego rozciągnięcia.

Jak widać, joga jest dzięki tym zasadom - dla każdego. Nie trzeba być od razu gibkim, rozciągniętym do granic możliwości. Joga właśnie do tego może prowadzić, ale zaczynamy od zera. Ja również tak zaczynałam. I jestem na razie niewiele dalej. Zyskałam dzięki niej pewne rzeczy, których nie chciałabym tracić. 

Joga - korzyści płynące z jogi


  • Spokój. Dzięki powolności, z której słynie joga, możemy się wyciszyć i uspokoić. Pomaga nam w tym również oddychanie jogiczne, które uspokaja serce oraz dotlenia organizm bardziej niż zwyczajne, płytkie oddychanie. 
  • Wytrwałość. Joga pokazuje,że do pewnych rzeczy trzeba dorosnąć, dojrzeć, dotrwać. Trzeba dać sobie czas i wierzyć w siebie. Trzeba mimo wszystko próbować. 
  • Giętkość. A przy tym wzmocnienie mięśni i stawów. Jest to rozciągnie głębokie, długie i spokojne. Po pewnym czasie ciało przystosowuje się do nowych umiejętności.
  • Pozytywne nastawienie. Wynika ono właśnie ze spokoju i dotlenienia organizmu. Wszelkie negatywne emocje ulatują. 

Pozostaje ostanie pytanie: jak ćwiczyć jogę? Joga dla początkujących


Zacznijmy od sesji raz dziennie, po kilka minut. Nie trzeba wiele czasu. 10 minut powinno wystarczyć. Potrzebujemy spokojnego otoczenia (na tyle, na ile jest to możliwe), maty lub innego izolatora od podłogi (może być koc), wygodnego ubrania (legginsy i bluzka, spodenki, sportowy top, co wolicie) i zaangażowania. 

Zacznijcie od łatwych pozycji (asan), np dziecka, drzewa. Nie stawiajcie sobie celu zrobienia szpagatu czy kwiatu lotosu w tydzień, bo to nierealne. Zacznijcie od lekkich, a kończcie na trudnych asanach. Przydatna może tu być aplikacja na telefon Yoga, w której asany są posegregowane 1. ze względu na trudność, 2. ze względu na typ (np.wygięcia w tył). 

Powodzenia!

Komentarze

  1. Coraz częściej myślę o jodze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tego typu ćwiczenia. Rozciąganie i robienie szpagatów to dla mnie przyjemność! Szkoda, że w moim mieście nie ma zajęć z jogi, ale z chęcią poszukam czegoś na internecie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie są zajęcia, ale raz w tygodniu. Dlatego ćwiczę sama w domu :)

      Usuń
  3. kiedyś muszę spróbować;)

    http://kataszyyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. Wszystkie Twoje słowa motywują mnie do dalszego działania. Jeśli blog Ci się spodobał, koniecznie zaobserwuj i bądź na bieżąco!