POZNAJMY SIĘ!
Hej! Jestem Klaudia i zapraszam cię do mojego miejsca w sieci. Jeśli chcesz ułatwić sobie życie i odzyskać czas dla siebie - dobrze trafiłaś. Nauczę cię, jak sprawić, by żyło ci się łatwiej oraz jak zadbać o siebie (szczególnie gdy nie masz czasu ani pieniędzy). Pokażę ci także, jak oszczędzać pieniądze. Mam nadzieję, że miło spędzisz u mnie czas. Chciałabym być dla ciebie wsparciem. Prywatnie jestem żoną wspaniałego mężczyzny i mamą Małego Człowieka. Lubię się rozwijać i nie potrafię stać w miejscu. Mam minimalistyczną duszę, która ciągle każe mi pozbywać się nadmiaru. Lubię czytać i spędzać czas na świeżym powietrzu.
CO MOGĘ DLA CIEBIE ZROBIĆ!
Jestem coprywriterką z doświadczeniem w pisaniu tekstów na blogi, strony www, sklepy internetowe. Piszę także teksty we współpracy z markami (Poster Store, Bee.pl). Napisałam dwa ebooki, które możesz zakupić w moim sklepie. Jeśli chcesz się ze mną skontaktować - czekam na twoją wiadomość. Możesz być pewna, że odpiszę na e-mail.

JAK MOGĘ CI POMÓC?

  • 1
    NEWSLETTER
    Przeczytaj list od serca i treści, których nie ma nigdzie indziej.
    Czytaj więcej
  • 2
    SKLEP
    Odwiedź mój sklep i dowiedz się, co mam w ofercie.
    Czytaj więcej
  • 3
    WSPÓŁPRACA
    Napisz do mnie i razem ustalimy warunki współpracy.
    Czytaj więcej

ZACZNIJ CZYTAĆ TUTAJ

Najnowsze na blogu

Milion pomysłów na minutę? Pomogę ci je ogarnąć. Zaplanuj content na miesiąc do przodu

Bank pomysłów co to, jak zrobić

Wiesz czym jest bank pomysłów? Robiłaś kiedyś? Koniecznie musisz spróbować, jeśli ciągle zapominasz, jakie miałaś pomysły, czasem brakuje ci pomysłów na treści, robisz duży projekt (np. piszesz pracę magisterską), a także prowadzisz bloga czy Instagram. Bank pomysłów to potężne narzędzie, które pomoże ci wymyślić i zaplanować treści na kilka tygodni do przodu; pomoże ci poukładać wszystko w głowie; pomoże ci stworzyć plan krok po kroku. To co, chcesz wiedzieć, co to jest bank pomysłów i jak go zrobić?

Z tego wpisu dowiesz się:
  • co to jest bank pomysłów,
  • jak zrobić bank pomysłów - dwa sprawdzone sposoby, ich wady i zalety.
  • dlaczego warto zrobić bank pomysłów
  • do czego możesz wykorzystać swój bank pomysłów,
  • jak zaplanować treści na Social Media, bloga i newsletter korzystając z banku pomysłów.

Bank pomysłów - co to jest? Narzędzie do generowania pomysłów

Co to jest bank pomysłów? Nic innego jak narzędzie, które służy nam do generowania pomysłów. Można śmiało powiedzieć, że tych pomysłów możemy dzięki niemu generować nieskończenie wiele, ponieważ narzędzie jest tak skonstruowane, by dopisywać pomysły do pomysłów i tworzyć bardzo długie ścieżki. 

Bank pomysłów to generator pomysłów, który jest bardzo prosty w obsłudze, do którego nie potrzeba nam drogich programów. Wszystko dzieje się na zwykłej kartce papieru (lub w notesie czy też na komputerze. Wedle uznania). 

Jak zrobić bank pomysłów? Dwa sprawdzone sposoby

By stworzyć bank pomysłów, potrzebujesz kartkę oraz długopis (to minimum, ale możesz też wziąć kolorowe pisaki, albo laptopa czy telefon, jak wolisz). 

Bank pomysłów - lista pomysłów

Na początek zajmiemy się trudniejszą wersją. Jak zrobić bank pomysłów krok po kroku? Najpierw spójrz na instrukcję, a później na przykładową listę pomysłów, którą przygotowałam.
  1. Weź kartkę i długopis (lub inne wybrane narzędzie). 
  2. Na górze kartki zapisz główną myśl przewodnią. 
  3. Od numerów wypisz pomysły, na które dzieli się główna myśl. Zostaw po każdym trochę miejsca. 
  4. Od myślników dopisuj mniejsze pomysły, inspiracje, myśli. 
  5. W nawiasach rozwijaj te pomysły dalej. 
bank pomysłów, lista pomysłów

Zalety i wady listy pomysłów

Zaletą listy pomysłów jest łatwy pogląd na to, ile tych pomysłów rzeczywiście jest. Wszystko jest od razu uporządkowane i widoczne na pierwszy rzut oka. Można ją wykorzystać przy projektach, które mają z góry narzuconą ilość "pomysłów" np. esej argumentacyjny, w którym muszą znaleźć się dokładnie 3 argumenty.

Wadą z pewnością jest to, że z czasem coraz trudniej dopisywać kolejne pomysły, bo przestają się one mieścić w wyznaczonym (zostawionym) miejscu. Dlatego warto spróbować drugiej metody, która sprawdzi się w tej sytuacji o wiele lepiej.

Bank pomysłów - mapa myśli

Mapa myśli to prostsza i wygodniejsza metoda na stworzenie banku pomysłów, który może się rozrastać niemal w nieskończoność (ogranicza cię tylko wielkość kartki, ale i to można obejść). Jak zrobić bank pomysłów - mapę myśli - krok po kroku?
  1. Na środku kartki zapisz główną myśl przewodnią. Zaznacz go wyraźnie (np. zapisz grubym pisakiem, podkreśl, weź w chmurkę).
  2. Dookoła zapisz główne pomysły, na które się ona dzieli. Dorysuj strzałki od myśli przewodniej do tych pomysłów. 
  3. Zapisuj dookoła głównych pomysłów mniejsze pomysły, myśli, inspiracje i dorysowuj strzałki.
  4. Możesz tak robić w nieskończoność (jeśli braknie ci miejsca, możesz dokleić kartkę, albo przenieść jedną część na inną kartkę i tam rozpisywać dalej). 
bank pomysłów, mapa myśli

Zalety i wady mapy myśli

Zaletą mapy myśli jest to, że można ją rozbudowywać w nieskończoność, a dopisywanie kolejnych mniejszych pomysłów nie jest problemem. Możesz także dopisywać większe pomysły w pustych miejscach. Nie masz ograniczonej przestrzeni. 

Wadą może być to, że nie widzimy, ile dokładnie pomysłów wymyśliłyśmy i musimy je później uporządkować. 

Bank pomysłów - korzyści

Korzyści z tworzenia banku pomysłów jest kilka:
  • nie musisz martwić się, że o czymś zapomnisz (ile razy zdarzyło ci się zapomnieć o genialnym pomyśle?),
  • możesz na podstawie jednego pomysłu generować kolejne i kolejne, a w ten sposób zapewnić sobie bazę pomysłów na długi czas,
  • możesz stworzyć bazę pomysłów do różnych prac i projektów, które będziesz wykorzystywać przy okazji tego samego/podobnego tematu,
  • możesz zaplanować treści na Social Media, bloga i newsletter na wiele tygodni do przodu,
  • możesz stworzyć bazę pomysłów w wielu różnych dziedzinach życia. 

Do czego możesz wykorzystać bank pomysłów?

Swój bank pomysłów możesz wykorzystywać na różne sposoby oraz do różnych celów:
  • do pisania wszelkich tekstów, prac, artykułów (np. tekstu na bloga, pracy licencjackiej, eseju, artykułu na stronę internetową),
  • do planowania treści na bloga, Instagram, newsletter oraz na inne platformy,
  • do planowania rozwoju,
  • do wprowadzania nowych nawyków,
  • do tworzenia jadłospisów... 
Możliwości wykorzystania banku pomysłów jest naprawdę multum i nie sposób je wszystkie wymienić. Tak naprawdę ogranicza cię tylko wyobraźnia oraz twoje własne potrzeby. Sama takie banki pomysłów stworzyłam do planowania treści na bloga, Instagram, newsletter, a także do planowania rozwoju czy też nawyków, które chcę wprowadzić. 


Planowanie treści na Social Media 

Planowanie treści na Social Media może być bardzo proste, gdy już stworzysz swój bank pomysłów. Dzięki wypisaniu wszystkich myśli, inspiracji, pomysłów, możesz sprawdzić, w jakiej tematyce najbardziej chcesz tworzyć, co najbardziej interesuje ciebie i twoich odbiorców, a także ile tych pomysłów masz i na jak długo ci wystarczą. 

Pewnie nie raz ci się zdarzyło, że kompletnie nie wiedziałaś, o czym chcesz pisać. Też tak miałam. Teraz, gdy korzystam z banku pomysłów, potrafię moje treści zaplanować nawet na 5-6 tygodni do przodu i nie mam problemu z tym, że skończą mi się pomysły. Przy okazji mogę także tworzyć na zapas, bo dokładnie wiem, co i kiedy powinno powstać. 

By zaplanować treści na Social Media z bankiem pomysłów, powinnaś:
  1. Stworzyć bazę, z której będziesz czerpać. Możesz skorzystać z jednej z dwóch metod tworzenia banku pomysłów
  2. Następnie wybierz główną tematykę twoich treści (u mnie to: dbanie o siebie oraz ułatwianie życia). 
  3. Zaplanuj, kiedy chcesz publikować i jakie masz moce przerobowe (np. 1-2 teksty tygodniowo, 4 publikacje na Instagramie, czy też newsletter co 2 tygodnie).  
  4. Zdecyduj, czy tematyka ma się przeplatać (jeśli, tak jak ja, masz ich więcej niż jedną). Jeśli tak - kiedy, w jaki sposób. 
  5. Ustal, w które dni chcesz publikować (u mnie są to poniedziałki i czwartki na blogu, poniedziałki, środy i soboty na Instagramie oraz soboty na newsletterze).
  6. Wybierz pomysły, które chcesz zrealizować najszybciej, a następnie dopisuj w poszczególne dni kolejne pomysły z twojej listy.
Możesz w ten sposób ustalić sobie plan treści na tyle czasu, ile tylko chcesz (i na ile masz pomysłów). U mnie to 5-6 tygodni, w zależności od medium. 

Przez ten czas możesz zapisywać następne luźne pomysły, które później wykorzystasz w następnym banku pomysłów. I tak w nieskończoność. 


Tworzyłaś kiedyś bank pomysłów? Jeśli tak - w jakim celu? Jeśli nie - jaki stworzysz swój pierwszy?

Trzymaj się ciepło i do zobaczenia!

Ps. Dostałaś już ode mnie prezent? 

jak oszczędzać pieniądze w domu?


Komentarze

  1. Ja, kiedy mam jakiś pomysł na wpis, a wiem, że go od razu nie zrealizuję to zapisuję na karteczce albo w kopii roboczej na bloggerze :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. Wszystkie Twoje słowa motywują mnie do dalszego działania. Jeśli blog Ci się spodobał, koniecznie zaobserwuj i bądź na bieżąco!